خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛
  امیرنژاد بیان‌کرد :در حقیقت غزه، بزرگ ترین زندان روباز جهان است که از همه طرف مورد محاصره قرار گرفته است
کد خبر: ۹۵۸۷۶۰۷
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان قزوین ، سرهنگ مرتضی امیری نژاد، مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در گردهمایی سیاسی پایوران و سربازان ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا، به نظم نوین جهانی اشاره کرد و گفت : انزوای آمریکا، انتقال قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی از غرب به آسیا و گسترش فکر و جبهه مقاومت از مؤلفه های نظم نوین جهانی است. امروز کشور چین به عنوان ابرقدرت اقتصادی، روسیه به عنوان ابرقدرت نظامی و ایران اسلامی به عنوان ابرقدرت ایدئولوژی؛ سه ابرقدرت نوظهور در سطح جهان هستند که توانستند با خوی استعماری آمریکا و نظام سلطه جهانی مقابله کنند. 

وی در ادامه افزود : در میان مناقشات بین المللی دو جنگ اوکراین و غزه را باید ورای درگیری میان دو کنشگر متخاصم در نظر بگیریم و بلکه طیف متنوعی از بازیگران در این دو جنگ درگیر هستند. از نظر اندیشمندان حوزه سیاست بین الملل دو جنگ اوکراین و غزه را باید جنگی های دانست که نتیجه نهایی آنها نتایج معناداری برای آینده نظام بین الملل دارد و به طور خاص، افول یا تداوم نظم غربی در معادلات بین المللی در پی خواهد داشت. 

سرهنگ امیری نژاد، غزه را بزرگ ترین زندان روباز جهان دانست و گفت : وضعیت جنگ اوکراین با غزه بسیار متفاوت است و در فاصله سال 1388تاکنون، 6 بار غزه در معرض تهاجم گسترده اسرائیل قرار گرفته است و اسرائیل با هدف نسل کشی، پاک کردن صورت مسأله ای به نام فلسطین و تبدیل غزه به زمین سوخته می خواهد تمامی ساکنین غزه را به کوچ اجباری وادار کند. در حقیقت غزه، بزرگ ترین زندان روباز جهان است که از همه طرف مورد محاصره قرار گرفته و همه مرزهای خشکی، دریای و هوایی به سمت غزه در اختیار اسرائیل قرار گرفته و یک فاجعه انسانی در غزه در حال وقوع است و غزه در آستانه تبدیل شدن به بزرگ ترین قبرستان جهان قرار دارد. 

مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به موفقیت های انصارالله یمن در کمک به مقاومت غزه اشاره کرد و گفت: راز موفقیت و قدرت یمنی ها در دو نکته؛ الگوی مناسب و باور دل ها است. امروز باب المندب و کانال سوئز به عنوان مهم ترین بنادر حمل و نقل کشتیرانی جهان در اختیار یمنی هاست و یمنی ها با حمله به کشتی های که با اسرائیل ارتباط دارند توانستند موازنه قدرت را در سطح جهان بهم بزنند. یمنی ها یک رمز برای عبور کشتی ها قرار داده اند و آن اینکه با خیال راحت از محل عبور کنند و کافی است اعلام کنند ارتباطی با اسرائیل ندارند. در مرحله بعدی اینکه حمله به غزه را متوقف کنید تا حمله به کشتی هایتان را متوقف شود و اجازه ورود دارو و غذا به غزه را بدهید تا اجازه عبور به کشتی ها حامل غذا و دارو داده شود.   

ارسال نظرات
پر بیننده ها